Навряд чи в Україні знайдеться багато людей, які б не задавалися питанням про невідповідність ціни і якості сервісу в аеропортах і вокзалах та інших об’єктах інфраструктури. Що придумав уряд

Відповідь на споконвічні питання «Чому в нас так дорого?» і «Чому в нас немає? (і далі задовгий список)» доволі проста — обмеженість доступу малого та середнього бізнесу до оренди на об’єктах інфраструктури через різноманітні перепони. Головна з них — орієнтованість на великих гравців.

Принаймні так це виглядає, коли виставляється для оренди площ в аеропорту чи на вокзалі у прохідному місці один великий лот замість декількох. А монополія та олігополія, як відомо, шкодять конкуренції щодо ціни та якості сервісу. Логіка «залізна» — ціни можна тримати завищеними, а про якість сервісу особливо не піклуватися, бо пасажир все одно купить і за все заплатить, оскільки не має вибору. Так було багато років, але відтепер буде по-іншому.

Наш новий підхід — чим більше лотів та учасників конкурсу на оренду на об’єктах інфраструктури, тим кращою буде пропозиція від бізнесу державі, нижча ціна для споживачів послуг і вища якість сервісу. Принцип простий і зрозумілий — створити рівні та прозорі умови абсолютно для всіх, щоб зайшли найкращі і дали людям найкращі сервіси та продукти.

Першим прикладом того, як буде, є міжнародний аеропорт «Бориспіль». Повітряні ворота України. Середній добовий пасажиропотік близько 50 тисяч і навіть більше. Із цих 50 тисяч кожна людина щоразу там проводить десь 2−4 години. І ми хочемо, щоб за цей час вони отримали найкращий сервіс і за розумними цінами, сформованими чесною ринковою конкуренцією, а не монопольним становищем якоїсь однієї компанії чи декількох у кращому випадку.

Раніше для оренди площ в аеропорту Бориспіль виставлялось два великі лоти, що фактично обмежувало кількість учасників конкурсу. Ми запропонували інший підхід. Без затягування часу, як тільки дослідження попиту та пропозиції були проведені, а також завершені відповідні процедури Фондом державного майна України, вирішили, що в оренду передаватимуться об’єкти з визначеною площею та цільовим призначенням. Завдяки цьому кількість лотів збільшилась до 32, а площа найменшого об’єкту — 2 кв. м. Математика дуже проста і очевидна: раніше на 1 767 кв. м отримали б 2 переможці, а зараз їх може бути 32. А загальна кількість лотів по Борисполю станом на сьогодні – 65.

Цим підходом ми фактично відчинили двері для представників малого та середнього бізнесу, які до сьогодні навіть думки не мали про захід у «Бориспіль». А тепер, будь-ласка, подавайте заявки на участь.

Із введенням у дію 01 лютого 2020 року нової редакції Закону України «Про оренду державного та комунального майна» для малого та середнього бізнесу відкривається вікно можливостей щодо оренди державного та комунального майна на об’єктах інфраструктури.

Інформація щодо всіх угод оренди буде відкритою та публічною.

Замість складної та тривалої офлайн процедури буде онлайн публікація і єдиний електронний майданчик.

Пошук інформації займатиме хвилини, а не години вичитування шпальтів газети «Відомості приватизації» навіть у pdf-форматі.

Процедура оренди майна стане набагато швидшою. Передбачений новою редакцією закону процедурний період часу подання заяви до самого аукціону буде від 50 до 95 днів. Тоді як раніше мінімум був 123 дні, а максимум — 163. Ці та інші новації спростять і пришвидшать бюрократичні процеси та сприятимуть здоровій конкурентній боротьбі щодо оренди державного та комунального майна.

Нашою метою є проведення прозорих і справжніх конкурсів на оренду майна з багатьма учасниками, а не конкурсів під «когось». Так держава отримає найкращі умови, а пасажири — найкращий сервіс. Орендарів-монополістів на об’єктах інфраструктури більше не буде. Наразі конкурс для оренди площ в аеропорту Бориспіль — це перша ластівка змін.

Джерело: НВ Бізнес