Директор з комерційної роботи та логістики «Укрзалізниці» Іраклі Езугбая (Колишній глава грузинської залізниці Іраклій Езугбая очолюватиме в Укрзалізниці напрямок з вантажних перевезень. Про це ЕП заявив глава правління Укрзалізниці Володимир Жмак.

Жмак зазначив, що познайомився з ним, коли в Одесі Езугбая був радником Михайла Саакашвілі з інфраструктурних питань.), який курирує контейнерні перевезення, використовує потужності «Центру транспортного сервісу« Ліски »для збільшення власного прибутку і доходів його грузинських партнерів в Україні, пише 368 Медіа.

До свого призначення на посаду Езугбая входить до складу засновників ряду компаній, в тому числі і «Дженерал Контейнер Сервісес». Остання безпосередньо пов’язана з групою Risoil S.A. Власне, раніше Езугбая допомагав її власнику з отриманням права на концесію Херсонського порту, про що ми детально писали.

Езугбая в серпні 2020 офіційно вийшов зі складу засновників «Дженерал Контейнер Сервісес». Замість нього там з’явилася американська фірма Saggitarius Holding llc, заснована в той же період з директором Вікторією Ковальчук.

Після публікації даного матеріалу складу засновників знову змінився. Замість американської фірми з’явилася британська Heritus logistics and trading ltd з власниками з Республіки Азербайджан.

Директором тепер вказана якась Віра Климик з селища Андрушівка Житомирської області. Ця ж особа очолює фірму «Глобал логістик КВ». Природно, що дана особа не зможе відрізнити дизель від електрички. Цілком ймовірно, що Езугбая контролює компанії опосередкованого, делегуючи повноваження номінальному директору.

У чому ж суть схеми? У грудні фірма відправила перший контейнерний зерновий поїзд в складі 20 вагонів з кукурудзою зі станції «Ярмолинці». Одержувачем вантажу виявилося ТОВ «СП Рісо термінал», що знаходиться в Чорноморському порту. Як уже зрозуміло, обидві фірми контролюються безпосередньо власником Risoil S.A., якому раніше Езугбая допомагав з Херсонським портом.

Це один з чергових кроків в напрямку передачі контейнерних терміналів «ЦТС« Ліски »в концесію. Езугбая раніше заявив, що транспортники планують передавати їх бізнесу, щоб створити «сухі порти» в Україні. Це суперечить тому, що раніше говорив глава «Укрзалізниці» Володимир Жмак. Останній наголошував, що контейнерні перевезення будуть виведені в окрему вертикаль. При цьому ви бачимо абсолютно протилежну ситуацію. На даний момент у «ЦТС« Ліски »фактично забрали платформи і знизили ставки, а також забирають ринок послуг, передаючи контейнерні поїзди компаніям-прокладкам для демпінгу цін і подальших збитків філії. Відсутність прибули учасники схеми офіційно пояснюють падінням ринку вантажоперевезень в зв’язку з епідемією коронавірус і навіть наполягають на зменшенні фінансового плану «ЦТС« Ліски ». Після цього формально неприбутковий бізнес передадуть в концесію тим, хто вже «паразитує» на ньому.

Втім, в діяльності приватних компаній Езугбая, що займаються вантажоперевезеннями і його роботою на посаді відповідального за напрямок вантажоперевезень в «Укрзалізниці» керівництво держкомпанії, не помічає.
Раніше тільки за жовтень місяць недоодержувала мінімум 400 млн гривень прибутку на перевезеннях зернових вантажів і на перевезеннях піввагонами ». Такий мінус в бюджет компанії принесли адміністративні рішення Іраклія Езугбая щодо зниження вагонної складової тарифу в більш, ніж три рази. У минулому році (2019) в жовтні місяці на один зерновоз вона становила 1,5-3 тис. Гривень, а сьогодні – знижена до 530 гривень. Таким чином, дохід в минулому жовтні на вагон-складову по зерновозів був 253,45 млн гривень. У цьому році – 59, 89 млн гривень. Сума збитків за один місяць, отже – 193,55 млн гривень. Аналогічна ситуація відбувається і з піввагонами, де збиток за місяць досяг більш 190 млн гривень.

Джерело: UKR.RED