В Україні сукупні втрати бюджету від діяльності нелегального сегмента паливного ринку за 9 місяців 2020-го склали від 9 до 15 млрд грн. При цьому найбільша частка нелегальної реалізації палива була властива зрідженого газу – 35% (524 тис. т) і дизельного палива –19% (1 млн. т). Про це йдеться в аналізі консалтингової групи “А-95”, передають Патріоти України.

Наприклад, в Ізмаїлі (Одеська область) почала системно функціонувати схема контрабанди нафтопродуктів під виглядом реекспорту.

За словами співрозмовників, бензин і дизельне паливо надходить невеликими баржами по Дунаю в Ізмаїл. Джерела enkorr зокрема називають три судна, що беруть участь в підозрілих перевезеннях палива: “Рубікон 9”, “Рубікон 23” і “Рубікон 55”. У порту Ізмаїла вони зливаються в резервуари без митного оформлення в режимі “імпорт” на зберігання. Надалі ці вантажі оформляються як реекспорт, однак за фактом потрапляють на внутрішній ринок.

Згідно з дослідженням “А-95”, в 2020-му в Україні працювало 24 підприємства з виробництва палива з місячним обсягом переробки 30-35 тис. т. Вони виробляли товарні нафтопродукти класів Євро-3 і Євро-4, але щоб уникнути сплати акцизного збору маркували свою продукцію як розчинники, сольвенти, абсорбенти, легку фракцію, лігроїнових-газойльових фракцію і інші безакцизні позиції.

“Налив йде в бензовози, недавно частина з них пішла на Київ, де злилася на нафтобазі” Катрін”, – повідомив один зі співрозмовників Як повідомили enkorr джерела в Енергетичній митниці, в січні в режимі “реекспорт” в Ізмаїлі було оформлено 700 т бензину з октановим числом 95, в грудні 2020-го – 2 550 т. “За документами вантаж готувався до відправки до Туреччини компанією” Агенція Трайтон Сервіс Україна”, – повідомило джерело.

Патріоти України

Автор

Удовенко Олександр